Catching Points - a food blog

Sunday, April 23, 2006

Linssallad (Lentil salad)

First part of this post will be in Swedish as this is for a Swedish food blog event! It will be in english further down...



Wow. När jag bestämde mig för att gå med i Cyberkocken visste jag att just den här gången skulle bli problemfylld då jag är pank, lönen är 2 dagar iväg, och för att jag skulle få göra den rätt jag bestämde mig för till mig själv, då min pojkvän vägrar äta både rucola och röda linser. Trist med en så inskränkt syn på mat.
Tack och lov hade jag det mesta hemma och bestämde mig för att göra en lätt och snabb söndags brunch.
Jag använde mina underbart goda physalis som någonting gult och gjorde en linssallad med pistagemascarpone kräm på toppen. Jag tror inte jag behöver skriva receptet för det är ganska lätt, jag kokade linserna väldigt lätt och försiktigt så det inte blev en mos, spred dem på en bädd av rucola, med physalis spritt runtomkring. Sedan vispade jag mascarpone och krossade pistagenötterna och hade i. Väldigt lyxigt, vilket visar att god mat inte behöver vara dyr.

English version


I joined a swedish food blogging event called Cyberchef. It's a Swedish version of Paper Chef. (Which in turn is a food blog take on the tv-show Iron Chef.)
Our ingredients of choice this time were Arugula, Red lentils, Pistachio nuts and as a twist something Yellow which could be anything that is yellow, egg yolk, lemon etc. I chose physalis (also known as Cape gooseberry) beautiful and so tasty!
I decided (due to money problems, and a boyfriend that wont eat half of the ingredients) to make a simple salad. I cooked the lentils without mashing them up, which will happen if they cook too heavy or too long. I then spread them on a bed of arugula, added some physalis around them. I then mashed up the pistachioes in my mortel and mixed them with whisked mascarpone to top the salad of. It was very luxurious.

3 Comments:

  • Jattekul! det ser ju jattefint ut och med bild och allt! Roligt att du ar med!

    By Blogger Ilva, At 2:25 PM  

  • det är klart jag är med! kunde inte INTE vara med! ville komma på något mer orginellt men har inte råd med fler ingredienser.... så det blev sallad :)

    By Blogger Lexi, At 3:26 PM  

  • Haha, here´s another one with no money... I´m glad you joined this, and with a super salad. Looks (noce photo!) and sounds delicious. The physalis is a great touch.

    By Blogger Clivia, At 9:21 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home